I. PRODUKTY
1. Jak przechowywać herbatę
Herbatę powinniśmy przechowywać w szczelnych pojemnikach, w chłodnym i suchym miejscu. Daleko od produktów, od których herbaty mogą absorbować zapachy, gdyż nawet niewielkie ilości obcych woni mogą zakłócić jej aromat. Najczęściej popełniany błąd to wspólna szafka dla herbat i kawy. Jakość herbaty może również ulec pogorszeniu pod wpływem zbyt silnego światła, dlatego nie należy jej przechowywać w przeźroczystych pojemnikach. Nasze herbaty najlepiej przechowywać w oryginalnych opakowaniach, nie zapomnimy wówczas przepisu na ich przygotowanie.
2. W jaki sposób zaparzać herbatę
Najlepiej zgodnie z zaleceniami, które podajemy na opakowaniach i na stronie szczegółowej każdego produktu. Wszystkie herbaty powinno się zaparzać pod przykryciem. Po odpowiednim czasie zaparzania należy fusy oddzielić od naparu.
Główne zasady zaparzania:
- Herbaty czarne: 1 łyżeczka herbaty na filiżankę (200ml), temp. wody ok. 96 st. C (po zagotowaniu odstawić wodę na 2 minuty), czas zaparzania ok. 3-4 min.
- Herbaty zielone: 1 łyżeczka herbaty na filiżankę (200ml), temp. wody 70-80 st. C (po zagotowaniu odstawić wodę na ok. 10 minut), czas zaparzania 3 min.
- Herbaty białe: 1 łyżeczka herbaty na filiżankę (200ml), temp. wody 70-80 st. C (po zagotowaniu odstawić wodę na ok. 10 minut), czas zaparzania 2-3 min.
- Herbaty czerwone: 1 łyżeczka herbaty na filiżankę (200ml), temp. wody ok. 96 st. C (po zagotowaniu odstawić wodę na 2 minuty), czas zaparzania 3-5 min.
- Herbaty owocowe: 1-1,5 łyżeczki herbaty na filiżankę (200ml), temp. wody 100 st. C (jedyne herbaty zaparzane wrzątkiem!), czas zaparzania 10 min
3. Czy woda może mieć wpływ na smak herbaty
Niestety tak. Z naszych kranów najczęściej wypływa twarda woda. Twardość wody to właściwość wynikająca z obecności w niej soli wapnia, magnezu i innych metali, a dokładnie – z ich stężenia. Wyróżniamy dwa rodzaje twardości:
- Przemijającą, zwaną też węglanową – czyli pochodzącą w szczególności od węglanów i wodorowęglanów wapnia i magnezu. Związki te są wytrącane z wody w czasie jej gotowania, przybierając formę osadu.
- Nieprzemijającą/trwałą, zwaną też nie węglanową, za którą odpowiedzialna jest obecność w wodzie siarczanów, azotanów, chlorków i innych rozpuszczalnych soli, głównie wapnia i magnezu. Te związki pozostają w wodzie nawet po jej przegotowaniu.
Ogólna twardość wody jest sumą dwóch powyższych rodzajów twardości.
By przygotować dobrą herbatę musielibyśmy użyć miękkiej wody o bardzo małej zawartości wapnia. Najlepiej jest więc używać wody mineralnej, niegazowanej, nisko węglanowej. Dobrym rozwiązaniem może też okazać się stosowanie domowych filtrów zaopatrzonych w wymienniki jonowe i węgiel aktywowany do usuwania wapnia i chloru oraz ołowiu i miedzi. W przypadku, gdy nie mamy możliwości użycia wody o dobrej jakości, polecamy herbaty cejlońskie, które w mniejszym stopniu zmieniają smak pod wpływem "złej wody".
II. ZAKUPY W SKLEPIE
1. Jak kupować?
Kupowanie w sklepie internetowym NATJUN jest krótkie i składa się z prostych kroków:
A) Wybór produktów
- by znaleźć odpowiedni produkt możesz przejrzeć menu po lewej stronie lub skorzystać z wyszukiwarki,
- przy każdym produkcie znajdziesz szczegółowe informacje na jego temat,
- po znalezieniu interesującego Ciebie produktu, dodaj go do koszyka,
- jeżeli zakończyłeś kompletowanie zamówienia - przejdź do koszyka.
B) Zawartość koszyka
- w koszyku dokładnie zobaczysz, jakie wybrałeś produkty i w jakiej ilości,
- możesz zmienić ilość aby dopasować zamówienie,
- możesz też usunąć produkty z koszyka,
- wybierz formę dostawy i płatności,
- jeżeli posiadasz kod rabatowy, wprowadź go w odpowiednie pole,
- potwierdź wybrane opcje klikając na przycisk „zamawiam”.
C) Zamawianie
- jeżeli posiadasz konto w naszym sklepie, podaj dane logowania i kliknij na "zaloguj się",
- jeżeli nie posiadasz konta, wybierz opcję "zarejestruj się". Możesz też pominąć zakładanie konta klikając na "złóż zamówienie”. Pamiętaj jednak, że rejestracja pozwoli Ci korzystać z wielu przywilejów, w tym: brak konieczności ponownego wprowadzania danych przy kolejnych zakupach, podgląd statusu realizacji zamówień oraz historii zakupów, możliwość otrzymywania indywidualnych rabatów.
- wprowadź Twoje imię i nazwisko oraz dane teleadresowe,
- aby zamówienie wysłać na inny adres, zaznacz "inny adres wysyłki" i podaj odpowiednie dane,
- ewentualne dodatkowe informacje umieść w polu "uwagi",
- klikając na "Podsumowanie" zobaczysz komplet podanych przez Ciebie informacji,
- kliknięcie na przycisku "Złóż zamówienie" oznacza potwierdzenie zakupu.
2. Czy można kupić ilości hurtowe?
Tak, prowadzimy sprzedaż hurtową. W celu zakupu ilości hurtowej i ustalenia warunków, prosimy o kontakt e-mailowy: info@natjun.pl. W emailu prosimy o przysłanie skanów dokumentów rejestrowych firmy (wpis do ewidencji, NIP, REGON).
3. Zamówienie zapłacone, a nie dostałem żadnej informacji. Co jest powodem?
Prosimy sprawdzić czy nasz email nie znajduje się w katalogu "spam" lub "wiadomości śmieci" w Twojej skrzynce poczty elektronicznej - niektóre konta pocztowe mają na wyrost ustawiony filtr antyspamowy i może się zdarzyć, że email od nas trafi do spamu. Jeśli nie to jest powodem, prosimy o niezwłoczny kontakt z nami.
4. Dlaczego NATJUN.pl używa plików cookies?
Cookies to niewielkie pliki tekstowe, które ułatwiają korzystanie z NATJUN.pl. Dzięki nim nie musisz ponownie wypełniać różnych pól formularza. Oczywiście możesz odwiedzać NATJUN.pl i dokonywać zakupów również z wyłączoną funkcją cookies. Z reguły większość przeglądarek internetowych akceptuje cookies automatycznie. Tym niemniej możesz zmienić ustawienia Twojej przeglądarki, aby tego uniknąć.
5. Do czego służy newsletter?
Za pomocą naszego newslettera informujemy Cię na bieżąco o aktualnej ofercie oraz ofertach specjalnych. Nasz newsletter można zamówić bezpłatnie i niezobowiązująco wpisując w odpowiednim polu w stopce dowolnej strony NATJUN.pl swój adres e-mailowy i przesyłając go do nas za pomocą kliknięcia na przycisk „Zapisz”. W każdej chwili możesz wypisać się z newslettera.
6. Jak długo będę czekać na przesyłkę?
Informacje o czasie realizacji wysyłki znajdują się:
- na każdej stronie produktu - pod nazwą produktu,
- w koszyku - przy każdym produkcie,
- w emailu z potwierdzeniem zamówienia.
Termin otrzymania paczki = termin wysyłki (po naszej stronie) + czas dostawy (przez Pocztę Polską lub kuriera).
Na Twój adres email na bieżąco będą przesyłane informacje o stanie realizacji Twojego zamówienia. Jeśli opłacasz zamówienie przelewem standardowym, to czas realizacji zamówienia rozpoczyna się w momencie zaksięgowania płatności na naszym koncie, co z reguły oznacza wysyłkę 24 godziny później niż w przypadku płatności za pobraniem lub przy wykorzystaniu płatności elektronicznych online.
7. Ile zapłacę za przesyłkę?
Ceny przesyłek w naszym sklepie wynoszą:
wartość zamówienia | przesyłka Poczta Polska | przesyłka kurierska | ||
przedpłata | płatność przy odbiorze | przedpłata | płatność przy odbiorze | |
do 99,99 zł | 16 zł | 21 zł | 17 zł | 20 zł |
od 100,00 zł | gratis | gratis | gratis | gratis |
Uwaga: darmowa wysyłka dotyczy zamówień, w których wartość produktów nie objętych promocją wynosi minimum 100 zł.
Ceny dotyczą wysyłki na terenie Polski. Koszt wysyłki poza granice Polski ustalamy indywidualnie. W takim przypadku prosimy o kontakt na info@natjun.pl
8. Czy można osobiście odebrać zamówienie?
Niestety w tej chwili nie można odebrać zamówienia z wyjątkiem zamówień hurtowych.
9. Czy mogę zwrócić zakupiony towar?
Jeśli nie jesteś zadowolony z zakupionego produktu, możesz go bez problemu zwrócić w ciągu 14 dni roboczych od daty otrzymania. Wtedy wyślij do nas informację o zwrocie i prześlij zwracany produkt. Zwrotu dokonujesz na własny koszt, wobec czego nie będą przyjmowane przez nas przesyłki za pobraniem. Pamiętaj również o właściwym zapakowaniu produktu, tak aby nie został zniszczony w transporcie.
10. Czy mogę zmienić lub anulować zamówienie?
Tak. W celu jakiejkolwiek modyfikacji swojego zamówienia (zmiana adresu, dodanie produktu do zamówienia, zmiana sposobu płatności czy dostawy), skontaktuj się z nami jak najszybciej.